ETÄ JUOKSUVALMENNUS

ETÄ JUOKSUVALMENNUS

VALMENNUS SINULLE, JOKA HALUAT

  • Kehittyä juoksijana
  • Opetella nauttimaan juoksusta
  • Aloittaa juoksemisen
  • Mahdollisesti myös pudottaa painoa
  • Juosta ilman vammoja
  • Saavuttaa jonkin tavoitteen

Jos vastasit kyllä johonkin edellisistä kohdista, tämä valmennus on sinua varten. Olen itse saanut parannettua juoksutuloksiani noudattamalla laatimaani juoksuohjelmaa ja auttanut toisia saavuttamaan tavoitteensa. Haluan auttaa myös sinua saavuttamaan unelmasi.

Monen juoksuharjoittelu on liian tasapaksua, eikä kehitystä tule. Juostaan aina sama lenkki samalla vauhdilla ja usein vähän liian lujaa korkeilla sykkeillä. Itse olen tehnyt myös saman virheen ja ensimmäisen kymmenen vuotta juossut jokaisen puolimaratonin viiden minuutin sisään.

Kehittymisen avaimia on muutamia. Isoin muutos on, että sinun tulee aloittaa tehdä peruskestävyyslenkit matalilla sykkeillä. Silloin peruskuntosi pääsee kehittymään. Sen lisäksi harjoitteluun tulee kuulua erilaisia lenkkejä, joilla on oma tavoitteensa. Treeniviikko voisi näyttää tältä: Kaksi palauttavaa peruslenkkiä peruskestävyysalueella, kerran viikossa pidempi lenkki peruskestävyysalueella, yksi vähän kovempivauhtinen lenkki.

Harjoitteluun kuuluu ehdottomasti myös lihaskuntoharjoittelu. Mitä iäkkäämpi kuntoilija, sitä tärkeämmäksi lihaskuntoharjoittelun rooli kasvaa. Erityisesti keskivartaloa on syytä vahvistaa, jotta ryhti pysyy hyvänä juostessa. Juoksija hyötyy myös vahvoista jaloista. Lihaskuntoharjoittelu on myös hyvä keino ehkäistä rasitusvammoja.

Harjoittelua ja treenimääriä tulee lisätä maltillisesti. Myöskään kausisuunnittelua ei kannata unohtaa. Vuoden aikana kannattaa asettaa eri kausille oma tavoitteensa ja harjoitella sen mukaan. Täytyy myös muistaa jättää tilaa levolle ja palautumiselle. Sillä levossa kehitymme. Moni kuntoilija harjoittelee liian kovaa. Myös muun elämän haasteet tulee ottaa huomioon harjoitusohjelmaa laadittaessa.

Ravinnon tulee myös tukea harjoittelua ja palautumista. Kestävyysliikkujan tulisi erityisesti varmistaa hiilihydraattien saanti, jotta harjoittelusta palautuminen on optimaalista. Juoksijan kannattaa myös pitää painonsa normaalina, sillä ylipaino on suuri kuormitus nivelille. Jos ylipainoa on reilusti, kannattaa ensin aloittaa painon pudottamisesta ja vasta sen jälkeen aloittaa kuormittavampi harjoittelu.

VALMENNUKSEN SISÄLTÖ

    Lähtötilanteen kartoitus ja tavoitteen asettelu

    Valmennukseen liittyvä materiaali kaksi kertaa kuukaudessa sähköpostitse

    Sopivien juoksusykkeiden määritteleminen eri vauhtialueille

    Juoksuohjelma ja kausisuunnitelma kolmeksi kuukaudeksi tavoitteesi mukaan

    Ohjeet juoksua tukevaan lihaskuntoharjoitteluun salille

    Saat videon juoksutekniikasta & jumppavideon lihaskuntoharjoittelusta ja lihashuollosta

    Halutessasi voit lähettää minulle videon omasta juoksustasi ja saat siitä palautteen

    Halutessasi voit osallistua juoksuvalmennukseni Facebook- ryhmään

HINTA 49€/KK

VALMENNUKSEN HYÖDYT

    Opit nauttimaan juoksemisesta

    Opit oikean tavan treenata

    Lihaskuntoharjoittelun avulla saat vauhtia juoksuun ja vältyt rasitusvammoilta

    Opit juoksemaan paremmassa asennossa ja taloudellisemmin

    Oikean ravinnon avulla mahdollistat kehittymisesi ja palaudut harjoituksista

    Saavutat tavoitteesi

USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ JA VASTAUKSIA

1. Olen kokeillut ja epäonnistunut aiemmin. Miten välttyisin tältä?

– Olen tukenasi valmennussuhteen ajan. Koska lähtötilanteestasi riippuen prosessi on pitkä, suosittelen vähintään kolmen kuukauden valmennusta.
– Opetan sinua nauttimaan juoksemisesta ja harjoittelemaan järkevästi sinun elämäntilanteeseesi sopivalla tavalla.

2. On niin kova kiire? En ehdi keskittymään?

– Haluatko kuitenkin kehittyä juoksijana? Jokainen pystyy järjestämään haluamilleen asioille tilaa kalenteriin. Olen mestari siinä (Tutustu minun tarinaani ja blogeihin). Voin siis auttaa sinua siinäkin.
– Valmennuksen avulla saat uutta energiaa elämään ja ehdit tehdä enemmän asioita päivän aikana.
– Säännöllinen harjoittelu auttaa sinua keskittymään elämän muihinkin haasteisiin.
– ETÄ-materiaalin voit katsoa koska haluat

3. En usko, että saan aikaan näkyviä tuloksia

– Tulosten saavuttaminen on itsestäsi kiinni. Olen kuitenkin tukenasi ja autan sinua pääsemään tavoitteeseesi
– Teen sinulle treeniohjelman, jota noudattamalla pääset tavoitteeseesi. Se tehdään sinun lähtötilanteesi huomioiden.

4. Miksi ostaisin juuri tämän palvelun?

– Olen pystynyt auttamaan muitakin ja olen valmis auttamaan myös sinua.
– Tarjoan sinulle yksilöllistä valmennusta, jossa sinun tilanteesi huomioidaan.

5. Olen huonossa kunnossa. Kannattaako minun enää yrittää…

– Oli lähtötilanteesi mikä tahansa aina kannattaa yrittää. Mitä huonompi tilanteesi on sitä enemmän hyödyt yksilöllisestä valmennuksesta.
– Jos sinulla on tahto parantaa kuntoasi juosten, löydämme kyllä keinot.

6. Uskallanko ostaa ja lähteä mukaan?

– Jos jostain syystä kemiamme eivät kohtaa, voit aina keskeyttää valmennuksen. Häviät siinä tapauksessa hieman rahaa, mutta se on ehkä kokeilemisen arvoista. Parhaassa tapauksessa aloitat uuden paremman elämän.
– Voit juuri tehdä elämäsi tärkeimmän valinnan ja muuttaa elämäsi suunnan.

VALMENNUS EI OLE SINULLE, JOKA

    Et ole kiinnostunut juoksuharjoittelusta

    Et halua harjoitella säännöllisesti

    Et halua kehittyä juoksijana

    Haluat yksilövalmennusta