JUOKSUKOULU

JUOKSUKOULU

VALMENNUS SINULLE, JOKA HALUAT

  • Kehittyä juoksijana
  • Opetella nauttimaan juoksusta
  • Aloittaa juoksuharrastuksen
  • Huomioida harjoittelussa myös liikkuvuuden ja lihaskuntoharjoittelun
  • Juosta ilman vammoja
  • Saavuttaa jonkin tavoitteen

Jos vastasit kyllä johonkin edellisistä kohdista, tämä valmennus on sinua varten. Moni aloitteleva juoksija innostuu liikaa harrastuksesta ja into loppuu nopeasti erilaisiin vammoihin ja rasitustiloihin. Moni juoksee liian kovilla sykkeillä, eikä peruskestävyys pääse kehittymään

Monen juoksuharjoittelu on liian tasapaksua, eikä kehitystä tule. Juostaan aina sama lenkki samalla vauhdilla ja usein vähän liian lujaa korkeilla sykkeillä. Itse olen tehnyt myös saman virheen ja ensimmäisen kymmenen vuotta juossut jokaisen puolimaratonin viiden minuutin sisään.

Kehittymisen avaimia on muutamia. Isoin muutos on, että sinun tulee aloittaa peruskestävyyslenkit matalilla sykkeillä. Teemme ryhmäläisille henkilökohtaisen treenisuunnitelman, jota voit turvallisesti toteuttaa. Ohjeita noudattamalla ja yhteistreeneihin osallistumalla kuntosi kohenee ja saavutat tavoitteesi.

 

Harjoitteluun kuuluu ehdottomasti myös lihaskuntoharjoittelu. Mitä iäkkäämpi kuntoilija, sitä tärkeämmäksi lihaskuntoharjoittelun rooli kasvaa. Erityisesti keskivartaloa on syytä vahvistaa, jotta ryhti pysyy hyvänä juostessa. Juoksija hyötyy myös vahvoista jaloista. Lihaskuntoharjoittelu on myös hyvä keino ehkäistä rasitusvammoja. Ryhmässä harjoittelemme myös näitä asioita kerran viikossa.

Myös muun elämän haasteet tulee ottaa huomioon harjoitusohjelmaa laadittaessa. Teemme suunnitelman sinun kuntotasosi ja tavoitteesi mukaisesti. Kerromme sinulle miten treenit tulee sijoittaa kalenteriisi järkevästi.

 

Ravinnon tulee myös tukea harjoittelua ja palautumista. Kestävyysliikkujan tulisi erityisesti varmistaa hiilihydraattien saanti, jotta harjoittelusta palautuminen on optimaalista. Ensimmäisellä luennolla kerromme, miten tämä asia käytännössä pitää toteuttaa.

VALMENNUKSEN SISÄLTÖ

  • Lähtötilanteen kartoitus ja tavoitteen asettelu
  • Tapaaminen tunnin ajan kaksi kertaa viikossa
  • Sopivien juoksusykkeiden määritteleminen eri vauhtialueille
  • Käymme läpi nuo vauhtialueet, jotta osaat tulkita harjoitusohjelmaasi
  • Juoksuohjelma juoksukoulun ajaksi tavoitteeseen asti
  • Ohjeet treeniä tukevaan syömiseen
  • Palauttavan aterian merkityksestä
  • Ohjeet juoksua tukevaan lihaskuntoharjoitteluun
  • Lihaskunto- ja huoltoharjoittelua tehdään kerran viikossa
  • Käymme läpi juoksutekniikkaa ja teemme yhteistreenejä

HINTA 109€/KK

VALMENNUKSEN HYÖDYT

  • Opit nauttimaan juoksemisesta
  • Opit oikean tavan treenata
  • Lihaskuntoharjoittelun avulla saat vauhtia juoksuun ja vältyt rasitusvammoilta
  • Opit juoksemaan paremmassa asennossa ja taloudellisemmin
  • Lihashuoltoharjoittelun avulla säilytät lihastesi kimmoisuuden ja vältyt erilaisilta vaivoilta
  • Oikean ravinnon avulla mahdollistat kehittymisesi ja palaudut harjoituksista
  • Saavutat tavoitteesi

USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ JA VASTAUKSIA

  1. Olen kokeillut ja epäonnistunut aiemmin. Miten välttyisin tältä?
  • Olemme tukenasi valmennussuhteen ajan. Koska lähtötilanteestasi riippuen prosessi on pitkä, suosittelemme vähintään puolen vuoden valmennusta.
  • Opetamme sinua nauttimaan juoksemisesta ja harjoittelemaan järkevästi sinun elämäntilanteeseesi sopivalla tavalla.
  1. On niin kova kiire? En ehdi keskittymään?
  • Haluatko kuitenkin kehittyä juoksijana? Jokainen pystyy järjestämään haluamilleen asioille tilaa kalenteriin. Olen mestari siinä (Tutustu minun tarinaani ja blogeihin). Voin siis auttaa sinua siinäkin.
  • Valmennuksen avulla saat uutta energiaa elämään ja ehdit tehdä enemmän asioita päivän aikana.
  • Säännöllinen harjoittelu auttaa sinua keskittymään elämän muihinkin haasteisiin.
  1. En usko, että saan aikaan näkyviä tuloksia
  • Tulosten saavuttaminen on itsestäsi kiinni. Olemme kuitenkin tukenasi ja autamme sinua pääsemään tavoitteeseesi. Saat myös ryhmän tuen.
  • Teemme sinulle treeniohjelman, jota noudattamalla pääset tavoitteeseesi. Se tehdään sinun lähtötilanteesi huomioiden.
  1. Miksi ostaisin juuri tämän palvelun?
  • Olemme pystyneet auttamaan muitakin ja olemme valmiina auttamaan myös sinua.
  • Tarjoamme sinulle yksilöllistä valmennusta ryhmähintaan. Ryhmässä huomioimme sinun tilanteesi ja saat yksilöllisiä ohjeita.
  1. Olen huonossa kunnossa. Kannattaako minun enää yrittää…
  • Oli lähtötilanteesi mikä tahansa aina kannattaa yrittää. Mitä huonompi tilanteesi on sitä enemmän hyödyt yksilöllisestä valmennuksesta.
  • Jos sinulla on tahto parantaa kuntoasi juosten, löydämme kyllä keinot.
  1. Uskallanko ostaa ja lähteä mukaan?
  • Jos jostain syystä kemiamme eivät kohtaa, voit aina keskeyttää valmennuksen. Häviät siinä tapauksessa hieman rahaa, mutta se on ehkä kokeilemisen arvoista. Parhaassa tapauksessa aloitat uuden paremman elämän.
  • Voit juuri tehdä elämäsi tärkeimmän valinnan ja muuttaa elämäsi suunnan.

VALMENNUS EI OLE SINULLE, JOKA

  • Et ole kiinnostunut juoksuharjoittelusta
  • Et halua harjoitella säännöllisesti
  • Et halua kehittyä juoksijana
  • Et pysty osallistumaan yhteistreeneihin
  • Et halua sitoutua aikatauluihin
  • Et halua liikkua ryhmässä
  • Et halua liikkua tavoitteellisesti

YHTEISTYÖKUMPPANIT